Kundtjänst

karta

Leveransvillkor

Bekräftelse på din beställning

Efter att vi har mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse till din e-post. Av denna grund är viktigt att du har angett din korrekta e-postadress. Spara denna orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst.

Leverans

  • Leverans innom 2 mil från Göteborg kostar 400:-
  • Leverans innom Sverige kostar 800:-
  • Om du väljer mindre produkter kan dessa skickas till ett postombud för 250:-. 
  • Vikt: max 20kg
  • Den längsta omkretsen på varan får vara 2 meter, om varan är avlång som t. ex. ett parasoll så är det ofta över 2 meter.
  • Då vikt och paketets storlek inte alltid står angivet, kontakta oss på mail eller telefon om du är osäker. 
  • Du kan också välja att hämta själv på vårt lager i Pripps gamla lokaler i Högsbo industriområde i Göteborg. Vi lånar även ut ett släp utan extra kostnad om du har behov av det.

Leveranser sker generellt dagtid innom 2-10 dagar från beställning. Vi ringer innan vi kommer. Innom Göteborgsområdet kör vi ut varorna själva, ring oss gärna för att avtala när det passar er att vi kommer. I övriga Sverige använder vi Frakt Kompaniet. Frakt Kompaniet ringer innan leveransen och meddelar när ni behöver vara på plats.

Leverans till öar och platser utan normal framkomlighet sker enligt överenskomelse, kontaka oss så att vi kan komma överens om varorna skall hämtas upp på en avställningsplats eller om vi skall transportera hela vägen mot en extra avgift.

Priser

I alla priser ingår moms med 25 %. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller vi oss rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Betalning

Det är tryggt att handla hos oss. Vi använder oss av Skandinaviens ledande leverantör av betalningssystem. Parasoll Utemöbler accepterar samtliga VISA och Mastercard anslutna kort utgivna i Norden.

Returrätt & öppet köp

Du har som konsument rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan du fått det du förväntat dig. Om du inte är nöjd, ändrat dig eller av någon annan anledning vill skicka tillbaka produkten så räcker det att du har meddelat oss detta innom 14 dagar från det att varan levererats. Det är därefter ditt ansvar att varan kommer tillbaka till vårt lager i Pripps gamla lokaler i Göteborg. 

Varan skall levereras i det skick du fick den samt med samma embalage som du fick den i, så var försiktig med embalaget och undvik att den utsätts för vädrets makter om du känner dig osäker. Visserligen tål våra produkter väder och vind under många år, men framför allt produkter i trä går inte att sälja som nya om det regnat på dem. Vi kan arrangera returleveransen med vårt transportbolag.

Dina pengar (minus eventuell kostnad för returfrakten) betalas tillbaka innom en vecka från det att vi fått tillbaka och kunnat godkänna returen. 

Returer skickas generellt till:

Tragent AB

JA Pripps gata 2

421 32 Västra Frölunda

Reklamationer

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vi sätter stort värde på att våra kunder skall vara nöjda med de varor de köpt även lång tid efter köpet. 

Öppettider, butiken i Mölndal

Butiken är öppen 22 April - 6 Augusti.

Endast stängt Midsommarafton och Midsommardagen

Vardagar: 10:00 - 19:00

Helger och röda dagar 10:00 - 16:00

Kontakta oss

031-27 40 25